Yleiset sopimusehdot

4.1.2018 alkaen

Yleistä

HOK-Elanto liiketoiminta Oy vastaa 1.1.2018 alkaen Food Market Herkkujen liiketoiminnasta pääkaupunkiseudulla.

HOK-Elanto liiketoiminta noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.

Asiakasviestintä

Food Market Herkku voi lähettää asiakkailleen asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen tilaus- ja lahjapalvelusta. Hyväksymällä tilaus- ja lahjapalvelun tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan Herkun tilauspalvelun asiakastietojärjestelmään. Tilauksen tietoja säilytetään korkeintaan 3 kuukautta tilauksen jälkeen.

S-Etukorttia käyttävien asiakkaiden tietoja käsitellään Asiakasomistajarekisterin mukaisesti. Rekisteriselosteen löydät täältä.

Stockmannin kanta-asiakkuuden tietoja käsitellään Stockmannin kanta-asiakkuuden ehtojen mukaisesti. Tarkempia tietoja asiakastietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme.

Ehtojen muuttaminen

Food Market Herkun tilaus- ja lahjapalvelu voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista. Näet tiedon viimeisimmästä päivityksestä tilaus- ja toimitusehtoihin sivun vasemmassa ylälaidassa olevasta päivämäärästä.

Oikeus evätä tilaus

Herkun tilauspalvelulla (HOK-Elanto liiketoiminta Oy) on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Tilauksen tarkistaminen

Tarkista tilaus välittömästi sen saavuttua. Mikäli jokin tuote on virheellinen, ota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse  010 7667 250 (hinta 0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min.)
tai sähköpostitse herkkutilaus@sok.fi hyvitystä tai
korvausta varten.
Herkkulahjatoimituksiin liittyvä reklamaatio on tehtävä 8 vuorokauden kuluessa lahjan vastaanottamisesta.

S-Bonuksen käyttäminen

Mikäli haluat käyttää ostoksissasi S-Etukorttia, Bonus rekisteöidään maksun yhteydessä.

Stockmannin kanta-asiakaskortin tai yritystilikortin rekisteröiminen

Mikäli olet Stockmannin kanta-asiakas ja haluat käyttää ostoksissasi Stockmannin kanta-asiakkuutta, muista ilmoittaa tilausta tehdessäsi kanta-asiakaskortin numero. Stockmann Herkun tilauspalvelu ei jälkikäteen lisää ilman korttia tehtyjä ostoja Exclusive-ostokertymään tai muihin mahdollisiin etuja tuottaviin ostokertymiin.

Ylivoimainen este

Food Market Herkun tilaus- ja lahjapalvelu ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Food Market Herkun tilauspalvelulla että asiakkaalla oikeus
purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Tilaus- ja toimitusehdot

1. Herkun tilauspalvelu

Tilaaminen Herkun tilauspalvelusta

Tilauksen voi tehdä nettilomaketta käyttäen tai soittamalla Food Market Herkun tilauspalveluun puh. 010 76 67251. Tarkemmat tilauksen jättöajat selviävät nettisivuiltamme.

Tuotteiden toimittaminen Herkun tilauspalvelusta

Kun olet jättänyt tilauksesi, se siirtyy käsiteltäväksi Herkun tilauspalveluun. Tilauspalvelu pyrkii löytämään mahdollisimman tarkkaan tilausrivin kuvausta vastaavan tuotteen. Jos olet tilausrivillä valinnut vaihtoehdon “saa korvata vastaavalla”, etsimme
tuotteen puuttuessa vastaavan tuotteen tilalle. Jos et ole valinnut vaihtoehtoa “saa korvata vastaavalla”, jätämme ko. tuoterivin toimittamatta.
Tilaukset toimitetaan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen ovelle tai kerättynä noutopisteeseen. Pääkaupunkiseudun
Herkun tilauspalvelu kuljettaa tilauksia Espoon, Helsingin, Kauniaisten ja Vantaan alueille. Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.
Voit myös noutaa tilauksesi Helsingin keskustan tavaratalon noutopisteestä,
Q-Park P3-kerros, tavaratalon aukioloaikoina.

2. Herkun Lahjapalvelu

Tilaaminen Herkun Lahjapalvelusta

Tilauksen voi tehdä netissä olevalla lomakkeella, puhelimitse (ma–pe 9–15) soittamalla 010 76 67251 tai lähettämällä tilauksen osoitteeseen herkunlahjapalvelu@sok.fi

Tuotteiden toimittaminen Herkun Lahjapalvelusta

Tuotteet toimitetaan joko tilaajalle tai lahjan saajalle suoraan tilaajan ilmoittamien tietojen mukaisesti. Toimitustavasta sovitaan tilauksen yhteydessä ja toimitusmaksu määräytyy kuljetustavan mukaan. Tarkemmat toimitusaikoihin liittyvät ehdot löytyvät
nettisivuiltamme.

3. Herkun sesonkimyyntipalvelu

Nettisivuilla oleva valikoima ja ennakkotilausmahdollisuus ovat käytössä ennen suuria juhlapäiviä rajallisen ajan.

Tilaaminen Herkun sesonkimyyntipalvelusta

Asiakas valitsee toivomansa tuotteet esillä olevasta valikoimasta. Lopullinen tilausvahvistus lähetetään asiakkaalle joko sähköpostitse tai kirjepostilla välittömästi sen jälkeen, kun tuotteiden saatavuus on tarkistettu.
Tuotteet ovat noudettavissa
asiakkaan valitsemasta tavaratalosta toivomanaan aikana.

Hinnat

Herkkulahjojen hinnat ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää. Lahjaan sisältyvä yksittäinen tuote saatetaan joutua korvaamaan Stockmannista riippumattomista syistä toisella vastaavan laatu- ja hintatason tuotteella.
Elintarvikkeiden
hintoihin sisältyy alv 14 % ja toimituskuluihin alv 24 %.
Tuoretuotteiden hinnat vaihtelevat tarjonnan mukaan.

Maksaminen

Maksutapoina käyvät Visa-, Mastercard-, Visa Electron-, Amex- sekä Diners-kortit. Maksun voi tehdä joko korttien debit- tai credit-puolella. Käteinen, ostositoumus, Stockmann lahjakortit, Herkun etusetelit ja S-Business Card eivät käy maksuvälineenä tilauspalvelussa.

Q-Parkista noudettavat herkkutilaukset maksetaan maksukortilla noutopisteen henkilökunnalle.
Yritykset voivat käyttää yleisiä maksukortteja tai laskutusta. Laskutuksesta perimme viiden euron laskutuslisän. Laskulla maksaminen edellyttää Y-tunnuksen ilmoittamista. Ohjeet laskutustilin avaamiseen saa Herkun tilauspalvelun asiakaspalvelusta.

Herkun sesonkimyyntipalvelusta tilatut tuotteen maksetaan noudettaessa.

Tilausrajoitukset

Tilauspalvelu ei toimita alkoholia, tupakkaa tai tupakointivälineitä.